För närvarande har vårt onlinebokningssystem driftstörningar. Vi arbetar med att lösa problemet så fort som möjligt. Tack för ditt tålamod!

STF Medevi Brunn Hotell

Upplev

Vandra Östgötaleden
Genom Medevi Brunn går den vackra Östgötaleden, som är ett nät av vandringsleder i Östergötland, nyligen utsedd till en av Sveriges fem vackraste leder. På Östgötaledens olika sträckor kan du hitta allt från djupa skogar, slättlandskap och skärgård. Här kan du få allt från en enklare vandring till riktiga äventyr. I anslutning till leden, finns flera rundslingor på och omkring Medevi, med varierad terräng och längd. Boka gärna vår matiga picknickkorg till er vandring – kontakta receptionen för mer information.

Paddla kajak i Vätterns underbart klara vatten

Nere vid Vätterns strand, strax intill ångbåtsbryggan, finns kajaker till uthyrning. Hyr en kajak för några timmar och paddla bland öar, stränder och naturen. tag gärna med ett lunch- eller fikapaket från Medevi Brunn att njuta av på väl vald plats.

Spela dåtidens bowling, en fartfylld aktivitet som passar stora och små!
Kägelbanan är från 1800-talet och Medevi Brunn var en av de första orterna i Sverige att införa kägelspel. Att spela kägel påminner en hel del om bowling – man rullar träklot mot uppställda käglor och utefter hur käglorna faller får man poäng. Man kan få poäng för till exempel Bataljon, Svinrygg eller Grytfot! Underhållande sysselsättning i vacker miljö.

Utmana dig själv eller de andra i sällskapet i ”kasta ring”.
Att kasta ring är ett populärt nöje som många förknippar med Medevi Brunn. På ett träd utanför Societetsbyggningen finns en ring i ett snöre fäst i en gren. På trädstammen sitter en krok. Det gäller att svinga ringen så den fastnar på kroken. Tävla mot varandra eller försök slå ditt eget rekord. Det finns ett ringspel även vid aktivitetsfältet. Prestigefyllt och smått beroendeframkallande, men mycket underhållande.

Spela boule
Till säsongen 2017 byggdes en splitter ny boulebana. Vid denna boulebana kan man tillbringa och njuta av en välbehövlig paus under parkens mäktiga trädkronor. Vi har klot och regelverk till uthyrning.

Sällskapsspel
Hos oss finns ingen tv på rummet, men många sällskapsspel att låna. Passa på att njuta av lugnet tillsammans över ett parti boule, kubb eller krocket. Schackspel och backgammon hittar ni också här, det är bara att fråga i receptionen.

Särskilt för barn
Hitta Vilsestigen. Är du lite vilsen är det bra att kunna hitta rätt. Ta med barnen på Brunnens Hitta Vilse-stig och lär er hur man hittar rätt när man gått fel.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er