För närvarande har vårt onlinebokningssystem driftstörningar. Vi arbetar med att lösa problemet så fort som möjligt. Tack för ditt tålamod!

STF Medevi Brunn Hotell

Mer om STF Medevi Brunn Hotell

Historien runt Medevi går tillbaka till medeltiden då Medevi var en offerkälla. Det röda vattnet var känt för att bota bland annat ögonsjukdomar och underlivslidanden. Vattnet kunde också bota ofruktsamma kvinnor. Idag besöker man oss av helt andra och mer njutbara anledningar.

Omgivningarna bjuder in till vandring, cykelturer, picknick eller varför inte bad i Vätterns klara vatten. Genom Medevi Brunn går den vackra Östgötaleden, som är ett nät av vandringsleder i Östergötland, nyligen utsedd till en av Sveriges fem vackraste leder. I anslutning till den, finns flera slingor på och omkring Medevi, med varierad terräng och längd.

Under Brunnssäsongen, från midsommar och sju veckor framåt, är restaurang, café samt boende öppet dagligen. Under denna tid har vi även guidade visningar som berättar platsens historia. Dessa bokas och betalas på plats.

Under de ståtliga trädkronorna, i våra vackra byggningar erbjuder vi flera sätt att bo. Välj mellan enkel- och dubbelrum eller stora sviter, alla med en känsla av 1700-tal. I våra ca 30 nyligen renoverade rum (Brunnsrum klass A) har vi sett till att det nya möter det gamla på ett smakfullt och fint sätt. Vår tidigare vandrarhemsdel är stängd tills vidare.

Brunnsrum klass A – nyligen renoverade med egen dusch och toalett. Brunnsfrukost, sänglinne, handdukar och städning ingår. Dessa rum finns även som svit, då med salong.

Brunnsrum klass B – enklare rum med dusch och toalett på rummet. Brunnsfrukost, sänglinne, handdukar och städning ingår.

Varmt välkommen att upptäcka och uppleva Medevi Brunn, ta del av alla våra aktiviteter eller endast njuta av den magiska platsen.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er