Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Medevi Brunn Hotell & Vandrarhem

Mer om STF Medevi Brunn Hotell & Vandrarhem

Under Brunnssäsongen, från midsommar och sju veckor framåt, är restaurang, café samt boende öppet dagligen. Då bjuds det även på dagliga konserter och den för Medevi så speciella Grötlunken. Vi har också kulturhistoriska guidningar och Apoteks- och Lasarettsmuseer är öppna. Vi tar gärna emot förbokade grupper, konferenser, bröllop och fester och andra evenemang. Förbokade grupper är naturligtvis varmt välkomna även under för- och eftersäsong!

Under de ståtliga trädkronorna, i våra vackra byggningar erbjuder vi flera sätt att bo – allt från stora vackra sviter till boende på vandrarhem – alla med en känsla av vingslag från svunna tider. Läs mer om de olika rumstyperna under respektive rum.
Omgivningarna bjuder in till vandring, cykelturer, picknick eller varför inte bad i Vätterns klara vatten.

Genom Medevi Brunn går den vackra Östgötaleden, som är ett nät av vandringsleder i Östergötland, nyligen utsedd till en av Sveriges fem vackraste leder. I anslutning till den, finns flera slingor på och omkring Medevi, med varierad terräng och längd.

Varmt välkommen att upptäcka och uppleva Medevi Brunn, ta del av alla våra aktiviteter eller endast njuta av den magiska platsen.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er