STF Mariestad Vandrarhem

Mer om STF Mariestad Vandrarhem

STFs Vandrarhem i Mariestad hittar du i det charmiga röda husen vid gästhamnen i Gamla Stan. Detta var tidigare en av stadens talrika garvaregårdar. Den knuttimrade loftboden med svalgång uppfördes 1693. Här bor du nära centrum och mitt i Mariestads äldre, pittoreska område med de typiska låga gamla husen. Mariestad är en gammal stad med mycket av den äldre bebyggelsen och charmen bevarad.

Vandrarhemmet har öppet hela året med 60 bäddar under sommaren och 30 bäddar under vinterhalvåret. Du bor bekvämt i fräscha dubbelrum eller i flerbäddsrum. Det finns gemensamma fräscha toaletter och duschar i närheten av rummen. För dig som vill laga maten själv finns välutrustat självhushållskök med trivsam matsal. Umgås kan du även göra i vårt gemytliga TV- och sällskapsrum. Kontakta oss om du reser med husdjur, vi har några rum där husdjur får bo.

I vandrarhemmets trädgård ligger ett charmigt utomhuscafé. I trädgårdscaféet hittar du frukostservering under sommaren.

Förutom den klassiska stadskärnan fascinerar och lockar Göta kanal. Ta en båttur och upplev Sveriges blå band och de många slussarna. Längs kanalen finns också en cykelled.

Incheckningstid mellan 17-17.30 eller efter överenskommelse.

Se och göra
Bad, fiske, idrottsanläggning, minigolf och tennis, 18-håls golfbana, Vadsbo museum, cykeluthyrning sommartid, Göta kanal.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här