Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Lysekil Villa Bro

Mer om STF Lysekil Villa Bro

STF Lysekil Villa Bro ligger på landsbygden i Bohuslän. Det är ett område som attraherar många klättrare året runt. I närheten av oss hittar du en boulderhall, en recycleshop med friluftsprylar, samt en matbutik som säljer allt från mjölk och bröd till klätterutrustning.

Vi har 12 rum, de flesta är dubbelrum med eget badrum, men du kan även välja bland singel- och dubbelrum med gemensam dusch och toalett i direkt anslutning. Fyrbäddsrum med egen ingång, terrass och dusch erbjuds också. Sängarna är alltid bäddade, med städ och frukost inkluderat i priset. Rummen är enkla men personliga. Tanken är att du sover på rummet, men mycket av den vakna tiden tillbringas troligtvis utomhus eller tillsammans med andra gäster i våra härliga sällskapsutrymmen på första våningen. Hundar är välkomna i vissa rum, och på förfrågan.

Vår filosofi är att skapa glädje, nyfikenhet och inspiration till en mer hållbar livsstil. Det ska kännas okomplicerat och trevligt att vara hos oss. Vi är inte ett renodlat hotell, och inte heller ett vandrarhem utan snarast en lodge, där naturen och aktiviteterna är i fokus.

Vi samarbetar tätt med flera lokala företag och människor i bygden. Hållbarhet genomsyrar hela vår verksamhet, från den mat och dryck vi serverar, till inredning och utomhusmiljöer. Ambitionen är att sätta fokus på Bohuslän, och framför allt Brodalen, som ett fantastiskt område för friluftsliv, sommar som vinter.

Hos oss är restaurangen öppen under högsäsong och här lagas mat från grunden med lokala råvaror, så långt som möjligt.

Varmt välkomna till oss!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er