STF Lugnåsberget Vandrarhem

Mat & Dryck

Frukostkorg

Hos oss äter du frukost när du vill, din frukostkorg finns i kylen och innehåller bland annat hembakt bröd, hemkokt marmelad och sylt, ägg från gården, chark, ost, müsli, mjölk, yoghurt, smör, flingor, kaviar, kaffe, te med mera.

Matkorg

Nästan all mat i våra matkorgar är färdiglagad, närproducerad och ekologisk. Du behöver endast värma maten och ibland skala och koka potatis eller pasta. Vatten från Lugnåsberget eller lättöl ingår, samt kaffe eller te. Beställ gärna din matkorg när du bokar ditt rum och skriv ditt menyval i meddelanderaden. Smaklig måltid!

Varmrökt lamm Tunt skivad lammstek från Lugnåsberget som rökts i charken i Lugnås serveras med pepparrotsyoghurt och en sallad på bönor eller pasta, rödlök och äpple samt en vinägrett.

Månskensburgare Nötköttsburgare från Månskensbonden på Lugnåsberget serveras med bröd, ketchup, majonnäs, inlagd gurka, lök och ekologiska potatischips.

Lammgryta Kokt lamm från Lugnåsberget i dillsås med kokt potatis och morot.

Lammribs med böngryta Kalla grillade lammribs från Lugnåsberget serveras med varm böngryta.

Västgötsk grynkorv Grynkorv från Lugnås chark med kokt potatis, morot och persiljesås.

Pasta och köttfärssås Pasta och sås på lammfärs från Lugnåsberget, linser, tomat, morot och lök.

Pasta med tomatsås (Vegetarisk) Pasta serveras med en sås kokt på tomat, lök, morot och linser. Riven ost.

Bön- eller pastasallad (Vegetarisk) Sallad på bönor/pasta, rödlök, äpple, fetaost och oliver och en vinägrett.

Böngryta (Vegetarisk) Gryta på bönor, lök och morot.

Hemlagad soppa (Vegetarisk) Soppa på tomat, linser, lök och morot serveras med hembakt bröd. Annan soppa kan förekomma som alternativ. Hembakad kaka ingår också.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er