STF Lugnåsberget Ekohotell

Hitta till STF Lugnåsberget Ekohotell

Det är lätt att hitta hit från de stora vägarna. Följ vägen upp på berget mot Lugnås kyrka, så är du strax framme. För dig som vill turista miljösmart finns buss och tåg inom 3-5 kilometer, och om du inte vill vandra fram, hjälper vi gärna till att hämta vid hållplatserna. Man kan också med fördel nyttja NÄRTRAFIKEN, en sorts tidtabellstyrd taxi.

MED BUSS (506) ELLER TÅG (Kinnekulletåget)TILL LUGNÅS:

Vid busshållplatsen (E20) finns en gång- och cykeltunnel under E20. Promenera ca 3 km. Följ vägen mot Lugnås kyrka/ Kvarnstensgruvan ca 2 km. När du passerat Stentorget tar du första avtagsväg till höger, håll vänster när den delar sig. Detta är en genväg för gående och cyklande. Följ vägen tills du kommer fram till en asfaltsväg, ca 1 km. Ta vänster. Tredje gården på vänster sida.

MED BIL

Norrifrån: E20 söderut. Ca 10 km söder om Mariestad, sväng vänster vid Lugnås(E3-baren). Följ skyltar mot Lugnås kyrka och vandrarhemsskylt, ca 3 km.

Söderifrån: E20 norrut. Ca 15 km norr om Götene, följ vit skylt mot Lugnås kyrka och vandrarhemsskylt, ca 3 km. Ekohotellet ligger på vänster sida strax efter bygdegården.

Riksväg 26 norrut. Ca 25 km norr om Skövde, sväng vänster vid St. Ek. Följ skyltar mot Lugnås kyrka och vandrarhemsskylt, ca 5 km.

Vi har gott om parkeringsplatser utanför boendet och planerar inom kort att sätta upp laddstationer för dig som kommer med laddhybrid/elbil.
  • GPS-koordinater: N58.615609°, E13.713641°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er