Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Lövestad Lilla Rygården B&B

Mer om STF Lövestad Lilla Rygården B&B

Den fyrlängade gården från 1800-talet var tidigare ett lantbruk, men är idag varsamt ombyggt till ett litet B&B, café och galleri. En vistelse på Lilla Rygården passar dig som längtar efter avkoppling i en naturskön miljö. Barnfamiljer som önskar komma bort från vardagens hets, kommer också att trivas hos oss. Här kan ni ägna tiden åt att umgås med varandra.

Våra rum är inrymda i byggnaden som brukade vara gårdens stall. Här finns fem rum med två bäddar i varje. Från rummet har du utsikt över betesmarker med lövskogsdungar, och du har en egen uteplats där du kan sitta och njuta av naturen. I våra gemensamma utrymmen har du tillgång till toalett, dusch, bastu, ett sällskapsrum, ett litet pentry med kylskåp, samt kokplatta. Blir du sugen på att ha en egen grillkväll går det fint att använda vår grillplats.

På gården finns under sommartid ett café och även möjlighet att förbeställa mat till kvällen. Café/restaurang är inrymt i den gamla gråstenslängan, som idag är en ljus och härlig lokal. Här hänger ofta konstutställningar och det arrangeras olika kulturarrangemang. Det är också här vi varje morgon serverar en rejäl frukostbuffé.

I hagarna runt omkring oss betar kor och kalvar under sommarhalvåret. Lilla Rygården är en utmärkt utgångspunkt för vandringar, eftersom gårdens marker bland annat gränsar till Heinge strövområde. Här kan du vandra bland natursköna betesmarker och lummig lövskog. Därifrån har du sedan nära till Skåneleden, med dess rika djur- och fågelliv. På gården bor även vår lapphund som heter Nasti, vilket betyder stjärna på samiska.

Incheckning mellan 15.00-21.00, utcheckning senast 11.00.

Observera att behov av specialkost till frukost behöver meddelas före ankomst.

Varmt välkomna till oss!

Kerstin Svennersten Sjaunja och Lars-Ove Sjaunja, med familj.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er