STF Lövestad Lilla Rygården B&B

Mer om STF Lövestad Lilla Rygården B&B

Den fyrlängade gården från 1800-talet som tidigare var ett lantbruk, är idag varsamt ombyggt till ett litet B&B, café och galleri. Lilla Rygårdens lämpar sig väl för de som vill få en avkopplande stund i en naturskön miljö samt för barnfamiljer som önskar komma bort från vardagens hets och få tid för att umgås med varandra.

Rummen är inrymda i det som tidigare var gårdens stall. Här finns fem rum med två bäddar i varje rum. Från rummet har du utsikt över betesmarker med lövskogsdungar, och du har en egen uteplatsen där du kan sitta och njuta av naturen. I de gemensamma utrymmena har du tillgång till toalett, dusch, bastu, ett sällskapsrum, ett litet pentry med kylskåp och kokplatta. Blir du sugen på att ha en egen grillkväll kan vår grillplats användas.
På gården finns under sommartid ett café och även möjlighet att förbeställa mat till kvällen. Café/restaurang är inrymt i den gamla gråstenslängan, som idag är en ljus och härlig lokal där det oftast hänger konstutställningar och sker olika kulturarrangemang. Här serveras också varje morgon en rejäl frukostbuffé.

I hagarna runt omkring betar kor och kalvar under sommarhalvåret. Lilla Rygården är en utmärkt utgångspunkt för vandringar. Gårdens marker gränsar till Heinge strövområde som består av natursköna betesmarker och lövskog. Därifrån når man sedan skåneleden. Här finns ett rikt djur- och fågelliv. På gården finns också en lapphund som heter Nasti, vilket betyder stjärna på samiska. Han är en glad och pigg hund som gärna hälsar på folk.
Incheckning mellan 15.00-21.00, utcheckning senast 11.00.

Observera att behov av specialkost till frukost måste meddelas före ankomst.

Varmt välkomna till oss hälsar Kerstin Svennersten Sjaunja och Lars-Ove Sjaunja med familj

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er