Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Ljungskile Hotell

Mer om STF Ljungskile Hotell

Mellan fjäll och hav ligger sommaridyllen Ljungskile, med skogen på ena sidan och det mäktiga havet på den andra. Här hittar du vårt hotell med härlig havsutsikt och fridfull atmosfär. Vandra och cykla längs havet eller gör upptäcktsfärder över hela Bohuslän.

Som gäst på hotellet har du nära till ett rikt och spännande friluftsliv med skogsvandringar, kajakpaddling och saltstänkta bad från sand- eller klippstränder. Knyt på dig vandringskängorna och följ lederna som ligger alldeles runt knuten. Prova vandringsleder på Bredfjället, Lyckornas Havsbad och Strandpromenaden. Här ligger även anrika Lyckorna golfklubb där du alltid har havet i bakgrunden. En plats värd att besöka även om golfen inte lockar!

Från hotellet är det också nära till sevärdheter som Smögenbryggan med sina små bodar, Evert Taubes gamla favorittillhåll på Flatön, Vitlycke Hällristningsmuseum och platsen där kung Oscar II ristat in sitt namn i berget. För dig som längtar efter lite längre utflykter är hotellet en utmärkt bas för upptäcktsfärder över hela Bohuslän.

Hotellet är en del av Ljungskile folkhögskola. Du bor i den gamla Kavaljersgården, som lånat sitt namn från Kavaljererna på Ekeby i "Gösta Berlings saga" av Selma Lagerlöf. Det var de manliga folkhögskolestudenternas hus och ända fram på 70-talet var det förbjudet att ha dambesök på rummet.

Här bor du numera i bekväma enkel-, dubbel- eller trippelrum, alla med eget badrum med dusch och WC. När du bokar hotellrum hos oss ingår linne, städning och frukost i vår hotellrestaurang om inget annat överenskommits. Vi erbjuder gratis parkering och WiFi.

Sen incheckning? Kontakta oss så löser vid det.
Tveka inte att kontakta oss om du har andra frågor eller funderingar!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

Hos oss bor du uppe på höjden med en underbar utsikt över havet.

• Alla rum har egen dusch och toalett.
• Vi har extra bra logipriser och bjuder på gratis kaffe/thé.
• Vi har en fantastisk, jättestor altan där du kan sitta och njuta utsikt och kvällssol.
• Vi är noga med städning och torkar bl a alla handtag flera gånger per dag.
• Denna sommar serverar vi inte frukost. Vi hänvisar till byn och bjuder på enklare bröd, ost, smör att fixa med själv.
• Denna sommar är vår restaurang stängd. Möjlighet finns att köpa våra goda hemlagade luncher/middagar att värma i mikron.

Hoppas vi ses i sommar, varmt välkommen och var rädd om dig.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er