STF Fjällhornet Resort Ljungdalsfjällen

Mer om STF Fjällhornet Resort Ljungdalsfjällen

STF Fjällhornet Resort ligger 7 kilometer från Ljungdalen där det finns livsmedelsbutik, bensinmack, Turistbyrå, restauranger, slalombacke m.m. Våra gediget byggda stugor är belägna mitt i den vackra vildmarken, 750 m.ö.h vid Dunsjöfjällets fot och nära Helagsmassivet.

Fjällhornet sköts med stor omsorg av stugvärden Eva som gärna berättar om sina smultronställen när du kommer hit. Om du frågar Eva vilken period som är bäst att besöka STF Fjällhornet Resort får du svaret: alla perioder har sin tjusning beroende på vad du är ute efter. Och så är det. Utanför stugknuten väntar den oexploaterade naturen på dig. Skidspår, turleder, fiskevatten och öppna fjällvidder är lite av det du har nära till när du bor här hos oss.

In- och utcheckning
Beräknad ankomst ska alltid anmälas senast kl 15.00 ankomstdagen till stugvärden (Eva Åslund) på tel +46 (0)70-668 32 82. Vintertid transporteras ert bagage med snöskoter, dock senast kl 19.00. Under sommarmånaderna finns kärror att låna vid Fjällhornet Resorts parkering, för transport av ert bagage. Incheckning sker tidigast kl 15.00 och utcheckning kl 10.00.

Bra att veta när du bokar

Du får veckorabatt om du väljer söndag som ankomst- och avresedag. Även rabatt om du bokar långhelg torsdag-söndag eller kortvecka söndag-torsdag.

Vill du boka dagen innan, kontakta Eva Åslund tel +46 10 436 41 08