STF Ljungdalsfjällen/ Fjällhornet Resort

Mer om STF Ljungdalsfjällen/ Fjällhornet Resort

STF Fjällhornet Resort ligger 7 kilometer från Ljungdalen där det finns badhus, livsmedelsbutik, restauranger och slalombacke.

Våra gediget byggda stugor är belägna mitt i den vackra vildmarken, 750 m.ö.h vid Dunsjöfjällets fot. Alla stugor har välutrustat kök, braskamin och TV. Inom området finns dessutom en gemensam storstuga med sällskapsrum och kök, utmärkt för grupper som vill äta och laga mat tillsammans. Dessutom finns en gemensam bastuanläggning med dam- och herrbastu samt duschar. Till en del av våra stugor kan du även ta med dig husdjur. Wifi finns endast i den allmänna lokalen (ej på rummen)

STF Fjällhornet Resort sköts med stor omsorg av stugvärden Eva som gärna berättar om sina smultronställen när du kommer hit. Om du frågar Eva vilken period som är bäst att besöka STF Fjällhornet Resort får du svaret: alla perioder har sin tjusning beroende på vad du är ute efter. Och så är det. Utanför stugknuten väntar den oexploaterade naturen på dig. Skidspår, turleder, fiskevatten och öppna fjällvidder är lite av det du har nära till när du bor här hos oss.

In- och utcheckning
Beräknad ankomst ska alltid anmälas senast kl 15.00 ankomstdagen till stugvärden (Eva Åslund) på tel +46 (0)70-668 32 82. Vintertid transporteras ert bagage med snöskoter, dock senast kl 19.00. Under sommarmånaderna finns kärror att låna för transport av ert bagage. Incheckning sker tidigast kl 12.00 och utcheckning kl 10.00.

Mer information på http://www.fjallhornet.se/

Bra att veta när du bokar

Du får veckorabatt om du väljer söndag som ankomst- och avresedag. Även rabatt om du bokar långhelg torsdag-söndag eller kortvecka söndag-torsdag.

Vill du boka dagen innan, kontakta Eva Åslund tel +46 10 436 41 08

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här