STF Ljugarn Vandrarhem

Mer om STF Ljugarn Vandrarhem

Östra Gotland är soluppgångens land och här finns Gotlands kanske äldsta och populäraste semesterort. Pittoreska Ljugarn har en av Gotlands härligaste badstränder som inbjuder till svalkande bad och skön vandring längs kusten.

Vandrarhemmet är ursprungligen ett gammalt tullhus från mitten av 1800-talet. På vandrarhemmet bor du i tvåbäddsrum eller flerbäddsrum. Gästköket och duscharna ligger i ett närliggande hus. Till vandrarhemmet hör en stor strandnära och barnvänlig tomt som lockar till lek och spel.

Från Ljugarn är det en lagom promenad till Vitvärs charmiga fiskeläge och de dramatiska stenjättarna vid Folhammars raukfält. Härifrån är det också enkelt att ta sig runt och se övriga Gotland. Visby ligger bara fyra mil bort och lika långt är det till Kneippbyn som är en av Sveriges större nöjesparker. Under högsäsong finns det gott om mysiga restauranger i omgivningen och ett året runt-öppet café. Här finns även en mataffär som har öppet alla dagar i veckan. Ingen bank eller uttagsautomat.

Obs. Vandrarhemmet är djurfritt

Incheckning mellan 17-18

Under perioderna 20/5-20/6 och 10/8-31/8 är det obligatorisk förbokning.
Bokning före 20/6 på 076-799 70 95. Gruppbokning går även bra under september.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Alla rum har egen toalett. Vi har stängt ett rum av de två som delar toalett i korridor så även detta rum har egen toalett.
• Det enda ni delar är dusch samt kök.
• Det finns ett flertal grillar för utlåning.
• Det finns flera trädgårdsmöbler på tomten.
• Vi kommer att komplettera med diskmöjligheter utomhus.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er