STF Ljuder/Grimsnäs Herrgård B&B

Flexibla bokningsvillkor och trygg vistelse i coronatider

STF Ljuder/Grimsnäs Herrgård B&B

STF Grimsnäs Herrgård ligger inbäddad i vacker ekskog mitt i Småland, Glasriket och Vilhelm Mobergs utvandrarbygd. Här bor du behagligt och ombonat i lantlig, naturskön och avstressande miljö.

Telefon: +46-47820400
E-post: mia@grimsnas.se
Antal rum: 15
Antal bäddar: 26-50
Öppettider: 2020: 1/1-31/12 2021: 1/1-31/12
Incheckning (tidigast): 15:00
Utcheckning (senast): 11:00
Öppettider (reception): 8.00-20.00

Vår service

• Frukost året runt
  • Restaurang högsäsong
  • Tillgänglighetsvänligt
Läs mer om service
  • Frukost året runt

Frukost finns att köpa året runt.

• Restaurang högsäsong

Boendets restaurang är öppen under högsäsong.

• Tillgänglighetsvänligt

Boendet är tillgänglighetsvänligt och vill gärna tillgodose dina behov som gäst. Av olika skäl kan de dock inte uppfylla exakt alla STFs kriterier för tillgänglighetsanpassning. Om du är intresserad av att komma hit rekommenderar vi dig att ta kontakt innan bokning och fråga vilka möjligheter boendet kan erbjuda. I många fall kan de hjälpa till, trots att de inte har den fulla tillgänglighetsanpassningen.

Hållbarhet

Hållbarhetslöftet KRAV-märkt servering
Läs mer om hållbarhet
  • Hållbarhetslöftet

Anläggningen har avgett STFs Hållbarhetslöfte om att arbeta hållbart i den dagliga driften.

• KRAV-märkt servering

Boendets restaurang uppfyller KRAV-märkning som avser ekologiska råvaror och produkter i restaurangköket.

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er