STF Ljuder/Grimsnäs Herrgård B&B

STF Grimsnäs Herrgård ligger inbäddad i vacker ekskog mitt i Småland, Glasriket och Vilhelm Mobergs utvandrarbygd. Här bor du behagligt och ombonat i lantlig, naturskön och avstressande miljö.

Telefon: +46-47820400
E-post: mia@grimsnas.se
Antal rum: 15
Antal bäddar: 26-50
Öppettider: 2019: 1/1-31/12 2020: 1/1-31/12
Incheckning (tidigast): 15:00
Utcheckning (senast): 11:00
Öppettider (reception): 8.00-20.00

Vår service

• Frukost året runt
  • Restaurang högsäsong
  • Tillgänglighetsanpassad
Läs mer om service
  • Frukost året runt

Frukost finns att köpa året runt.

• Restaurang högsäsong

Boendets restaurang är öppen under högsäsong.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet följer de riktlinjer som tidigare fanns rekommenderade av organisationen DHR. DHR arbetar inte längre med denna typ av riktlinjer vilket gör att vi inom STF håller på att arbeta fram en egen standard för tillgänglighetsanpassning som tydligt visar dig som gäst vad du kan förvänta dig av ett tillgänglighetsanpassat boende inom STF. Tills dess att vi är klara med de nya riktlinjerna rekommenderar vi dig att ta direktkontakt med boendet för att säkerställa att tillgängligheten stämmer överens med dina behov.

Hållbarhet

KRAV-märkt servering
Läs mer om hållbarhet
  • KRAV-märkt servering

Boendets restaurang uppfyller KRAV-märkning som avser ekologiska råvaror och produkter i restaurangköket.

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er