STF Linköping Vandrarhem

Mer om STF Linköping Vandrarhem

Bo mitt i city. Vi erbjuder ett fräscht boende mitt i stan med Linköpings alla sevärdheter, butiker, caféer, restauranger och nöjen utanför dörren.

Hos oss bor du i bekväma rum med egen dusch och wc, WiFi och tv. Välj mellan enkelrum, dubbelrum eller familjerum. Alla rum har tillgång till kök och många rum har även ett eget pentry. Starta dagen med vår goda frukostbuffé.

Vandrarhemmet ligger mitt i Linköpings centrum. Här finns en levande och välbevarad stadskärna med många sevärdheter, butiker, caféer, restauranger och nöjen. Du bor ett stenkast från parken Trädgårdsföreningen – en skön oas med trädgårdsodling, växthus och naturcentrum. Sommartid lockar Tinnerbäcksbadet som har både bassängbad och badsjö, för övrigt en av Europas största konstgjorda sjöar.

Linköping är en bra utgångspunkt för att besöka Kolmården och Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Göta kanal och Kinda kanal är andra lokala utflyktsmål med fina omgivningar och många gamla slussar. Runt Linköping finns flera vackra slott, bland annat Ekenäs slott som varje år anordnar riddarspel. Flygvapenmuseet i Linköping utsågs till årets museum år 2011.

I priset ingår sänglinne och handduk. Mot en lägre avgift städar vi ditt rum vid avresa. Njut av vår goda frukostbuffé som serveras varje dag mån-fre 06.30-09.00, lör 07.00-10.00, sön 08.00-11-00.

Babysäng finns att hyra. I receptionen finns dator att låna för våra gäster. I det gemensamma köket finns allt du behöver för att laga din mat som porslin, vattenkokare, kokplattor, mikrovågsugn, och kylskåp. Parkering på gården mot avgift.

Välkommen att boka!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er