STF Lilla Sörgården

Boende

Under september-juni hyr vi även ut våra gårdshus halva veckor. Sön-tor och tor-sön för 6 500kr för Östra- och Västra gårdshuset, 4 500kr för Gästhuset och 13 500kr för Gårdshotellet. Maila oss direkt för att boka info@lillasorgarden.se.

I vår huvudbyggnad, gårdshotellet, har vi fem varsamt renoverade och personligt inredda rum på mellan 10 och 25 kvadratmeter, alla med dubbelsängar och eget eller delat badrum. Där finns också en stor matsal med utsikt över trädgården. I anslutning till matsalen finns ytterligare ett rum med soffor och gemensam TV. Alla gäster i gårdshotellet har tillgång till ett stort gemensamt kök med eget kylskåp och plats för skafferivaror. Det går också fint att beställa till en hemlagad frukostbricka som vi ställer i ordning i matsalen.

Östran och Västran (Östra- och Västra gårdshusen) är våra större gårdshus som vi hyr ut till ett sällskap i taget (så man får det för sig själv). Båda husen är på 110 kvm och har tre sovrum med dubbelsängar på övervåningen samt eget duschrum och toalett. På nedervåningen finns ett stort vardagsrum, fullt utrustat kök (spis/ugn, diskmaskin, kyl/frys och micro) samt badrum. I Blommiga villan finns dessutom en egen bastu. Båda villorna har en egen uteplats med utemöbler, parasoll och grill.

Östra gårdshuset

Västra gårdshuset

Gästhuset är ett mindre gårdshus på 65 kvm som vi också hyr ut till ett sällskap i taget. På övervåningen finns ett sovrum med en dubbelsäng och vardagsrum med en stor bäddsoffa, sittplats och tv. På nedervåningen finns ett badrum med toalett och dusch, ett kök (spis/ugn, kyl/frys och micro), en soffhörna samt en matplats. Utanför finns en sittgrupp med parasoll och grill.

Samtliga rum/hus är renoverade till modern standard men alltid med respekt för byggnadernas historia och naturliga charm. Vi har försökt behålla och ta fram gamla trägolv, tidstypiska möbler och de fina spegeldörrarna. Samtidigt är rummen utrustade med bekväma sängar, renoverade badrum (i eller i anslutning till rummen) samt trådlöst internet mm.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er