Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

STF Lidköping Vandrarhem

Mer om STF Lidköping Vandrarhem

Lidköping är en småstadsidyll med härliga bad, små bagerier och kaféer. Vandrarhemmet ligger centralt just vid Gamla Stadens torg, en kort promenad från tåg- och busstationen. Här bor du i ett gammalt handelshus med brokig historia och gammaldags trädgård där hittar en rofylld och avskild miljö.

Välj mellan hemtrevliga rum med 1-6 bäddar. För våra gäster finns ett trevligt samlingsrum med TV och matsalsmöbel. Ute på gården har vi en gammaldags trädgård med utemöbler, där gäster gärna sitter under årets varma sköna dagar.

Unna dig en skön morgon. I matsalen dukar vi fram vår frukostbuffé med gott bröd och flera sorters pålägg, fil och flingor, ägg, juice, nybryggt kaffe, the och annat gott. Frukostbuffén beställer du vid incheckning.

På vandrarhemmet finns gästkök för dig som vill laga din egen mat, tvättmaskiner och torkskåp, duschar och toaletter på båda våningsplanen, särskilt cykelgarage och allt övrigt våra gäster kan önska.

Under sommarmånaderna är vandrarhemmet mycket fullbelagt - se till att vara ute i god tid med din bokning.

Gamla Stadens torg är ett av landets största torg, med stor torghandel varje lördag. Ett flertal olika restauranger/pubar finns i kvarteren runt oss. Ett tiotal parkeringsplatser finns intill oss med fri parkering nattetid.

Från Lidköping är det inte långt till Läckö Slott, ett av Västsveriges största turistmål. Slottets historia och den yttre miljön lockar människor till både kultur- och konsertupplevelser. Från Lidköping är det heller inte långt till det blommande berget Kinnekulle som erbjuder en vandringsled för både kortare och längre promenader.

Vid annan ankomsttid (före eller efter receptionens öppettid) kontakta oss på telefon 0510-66430 för överenskommelse om kod till nyckelskåp.

Se och göra
Båtturer från Läckö. Inom- och utomhusbad, minigolf inom 2 km. Golf 6 km o 24 km. Rörstrands porslinsfabrik. Läckö slott. Spikens fiskeläge, Hornborgarsjön o trandansen. Konsthall. Vänermuseet. Kinnekulle vandringsleder. Falkängens hantverkscentrum. Skara Sommarland 25 km.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här