STF Leopold Boutique Hotel

Mer om STF Leopold Boutique Hotel

Leopold Boutique Hotel är det lilla personliga hotellet mitt i hjärtat av Östersund. Inrymt på andra våningen i en fastighet från 1914, uppförd i klassisk jugendstil och med svårslagen atmosfär. Här har det genom alla tider bedrivits hotellverksamhet. Idag återskapar vi känslan från sekelskiftet genom att fortlöpande inreda i tidstypisk anda. Antika möbler ger en hög mysfaktor och i vår matsal har vi valt att servera frukosten på vackert gammalt porslin och med silverbestick. Detta bidrar både till en fin känsla och en mer hållbar verksamhet.

Den charmiga hissen tar dig upp till andra våningen, där hotellrum, salong och matsal ryms. Här är det högt i tak, stora fönster, kakelugnar och burspråk. Intimt, avslappnad och med en personlig atmosfär. En perfekt utgångspunkt för att må gott, upptäcka den charmiga staden och dess fina omgivningar.

Vi erbjuder sju rymliga och personligt inredda rum, samtliga med riktigt bekväma sängar och eget badrum. Rummen har stora fönster som vetter ut mot gågatan eller takåsarna mot Frösön. I matsalen serveras varje morgon en välsmakande frukostbuffé och i salongen kan du koppla av och känna dig som hemma. Både i matsalen och salongen finns vackra tidstypiska kakelugnar, som förstärker känslan av historiens vingslag.

Vi tog över hotellet 1 jan 2021 och vår ambition är att skapa ett boende med hög mysfaktor som ger dig som gäst en trivsam och fin vistelse i vårt vackra Östersund.

Varmt välkomna till vårt lilla hotell!

Marie och Ingvar Gunnarsson