STF Landskrona Vandrarhem

Mer om STF Landskrona Vandrarhem

Landskrona vandrarhem är inrymt i en vacker villa från 1900-talets början, centralt beläget i lugna kvarter och omgiven av en lummig trädgård. Tidigare var det ett barnhem, idag varsamt renoverat med många tidstypiska detaljer bevarade. Här bor du i stora, ljusa och hemtrevliga rum med vackra trägolv. Det erbjuds allt från tvåbäddsrum till sexbäddsrum för den stora familjen. De flesta rum har egen toalett, och duschar finns i anslutning. Som gäst har du tillgång till gästkök, trivsamt vardagsrum med TV samt den härliga trädgården. Det erbjuds även tvättstuga och kostnadsfri parkering. Husdjur är välkomna mot förbokning, men observera att du måste kontakta oss direkt före bokning, då vi endast har ett begränsat antal rum för detta.

Landskrona är en charmig och levande kuststad med närhet både till natur och kultur och den perfekta utgångspunkten för utfärder i sydvästra Skåne. Staden är precis lagom i storlek för att rymma både mysiga små gränder, paradgator, fascinerande arkitektur, grönskande parker, en fästning, en av Sveriges vackraste konsthallar och mycket mer. För att inte tala om de härliga sandstränderna. Ven, Malmö, Lund, Helsingborg och Köpenhamn ligger på korta avstånd för dagsutflykter. Landskrona bjuder helt enkelt på mycket året runt och du reser hit hållbart med kollektiva färdmedel från hela landet.

Varmt välkommen till Skåne och vackra Landskrona!

Sven-Erik Thosteman