Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Landskrona Vandrarhem

Mer om STF Landskrona Vandrarhem

Vandrarhemmet ligger mitt i centrala Landskrona omgiven av en stor, härlig trädgård. Den stora villan är från 1900-talets början och var från början ett barnhem. Idag bor du i mysiga rum med vackra trägolv och många detaljer bevarade. Rummen har
2-6 bäddar, de flesta med egen toalett. Dusch finns i korridoren. Sommartid möblerar vi vår lummiga, skyddade trädgård. Här finns också en sandlåda för de minsta barnen.

Bussen till stationen stannar alldeles i närheten och du har stadens restauranger inom behagligt promenadavstånd. Landskrona är de många parkernas stad och har ett strategiskt läge mitt i Öresundsregionen. Landskronas signum Citadellet, som numera är ett fantastiskt rekreationsområde mitt i staden, byggdes en gång i tiden som försvar mot de krigiska svenskarna.

Längs kusten ligger det idylliska fiskeläget Borstahusen, med ursprungsbebyggelse från sjuttonhundratalet. I Borstahusen finns det långgrunda badstränder och en välrenommerad golfbana. Välkända Glumslövs backar norr om Landskrona är ett naturskönt område med kullar och dalar. Naturreservatet Hilleshögs dalar erbjuder fantastiska vandringsmöjligheter.
Från Landskrona tar du också enkelt båten till den unika och pittoreska ön Ven mitt i Öresund. Ven med sina slingrande cykelvägar, naturreservat och Tycho Brahemuseum är en perfekt dagsutflykt.

Tvättstuga finns på plats. Husdjur är tillåtna i två av rummen. Vill du boka något av dem, kontaktar du vandrarhemmet direkt.
Gratis parkering finns.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

För att begränsa smittorisken:
• desinficerar vi varje dag handtag och andra punkter man vanligtvis rör vid med händerna
• städar och vädrar vi rummen inför nya gäster
• ber vi er ta med era egna handdukar till toaletterna. Flytande tvål finns på alla toaletter. De flesta rum har också egen toalett
• finns handsprit i receptionen och gästköket

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er