Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Kyrktåsjö Vandrarhem

Mer om STF Kyrktåsjö Vandrarhem

Vandrarhemmet är en gammal charmig prostgård som ligger vid Tåsjö. Du bor i rum som finns såväl i prostgård som i annex och har bara ett par minuters gångväg till en privat strand med grillplats. Skulle sommarnatten vara kylig går det att värma sig i vedeldad bastu eller badtunna, alldeles vid sjöstranden.

Tåsjöberget är Ångermanlands högsta berg med 635 meter över havet. Om du vandrar serpentinvägen upp har du en strålande utsikt mot fjällvärlden. Och har du tur ser du Åreskutan tjugo mil bort.

Se och göra
Eget bad med grillplats. Vedeldad bastu, badtunna. Cyklar att låna. Fiske och vandringsleder. Hembygdsgården. Serpentinvägen till Tåsjöberget med utsiktstorn och servering. Rik flora. Affär och bensinstation 1 km.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Under Corona-pandemin bor våra gäster i egna lägenheter.
• Kyrktåsjö vandrarhem har tre lägenheter.
• Lägenheterna har 4, 5 respektive 6 bäddar och varje lägenhet har eget kök, toalett och dusch.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er