STF Kyrktåsjö Vandrarhem

Mer om STF Kyrktåsjö Vandrarhem

Vandrarhemmet är en gammal charmig prostgård som ligger vid Tåsjö. Du bor i rum som finns såväl i prostgård som i annex och har bara ett par minuters gångväg till en privat strand med grillplats. Skulle sommarnatten vara kylig går det att värma sig i vedeldad bastu eller badtunna, alldeles vid sjöstranden. Grillkoja på gården där möjlighet finns att laga mat och umgås.

Tåsjöberget är Ångermanlands högsta berg med 635 meter över havet. Om du vandrar serpentinvägen upp har du en strålande utsikt mot fjällvärlden. Och har du tur ser du Åreskutan tjugo mil bort och Borgafjällen 10 mil bort.

Se och göra
Eget bad med grillplats. Grillkoja. Vedeldad bastu, badtunna. Cyklar att låna. Fiske och vandringsleder. Hembygdsgården med försäljning och servering. Hembygdsgården. Serpentinvägen till Tåsjöberget med utsiktstorn och servering. Rik flora. Småviltjakt. Skidspår. Snöskoterleder. Affär och bensinstation 18 km i Hoting.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er