STF Korrö Vandrarhem

Mer om STF Korrö Vandrarhem

På STF Korrö Vandrarhem bor du i mysiga rum, de flesta med egen dusch och toalett. Passa på och njut ordentligt och boka vårt bastuhus med bastu, två badtunnor och ett stort rum med stora glasfönster och kamin.

God mat i fantastisk miljö! Korrö Restaurang & Kafé ligger precis vid åkanten. Du kan sitta inomhus eller på verandan och se fallet virvla fram. I restaurangen kan du äta, fika och konferera. Specialiteten är plankstek på fågel, fisk eller vilt. Under julen dukar vi upp ett härligt julbord med lokala råvaror och smaker. Tänk på att förboka något gott från köket om restaurangen är stängd när ni kommer.

På Korrö finns det mycket att göra för den som vill vara aktiv. Åk på kanotsafari på Ronnebyån, vandra i Vilhelm Mobergs fotspår på Utvandrarleden, cykla på mjuka skogsstigar, strosa i Korrö Naturreservat, fiska kräftor eller bada tunna. Om du vill du shoppa har du Växjö och Glasriket på bekvämt avstånd.

Fisket här är fantastiskt, kanske lyckas du slå gäddrekordet som ligger på 12 800 gram? Annars lagar vi gärna maten åt dig, köket är givetvis småländskt med betoning på det närproducerade av vilt, fisk och grönt. Vi arrangerar gourmetvandringar där du får uppleva lokala läckerheter och den speciella naturen runt Korrö.

På Korrö finns plats för både små och stora sällskap och här trivs såväl familjen som konferensgästen. Det bästa sättet att uppleva Korrö är att se det med egna ögon, vi lovar att du inte blir besviken.

Välkommen!

Våra rum
Korrö Hantverksby har flera 1800-talshus, tre av dessa utgör STF Hotell & Vandrarhem.

Herrgården
I Herrgården finns det 24 bäddar i 8 rum med dusch, toalett och hårfön. Här finns också ett stort kök, 2 allrum för konferenser, möten och måltider, TV-rum samt utemöbler och grill.

Annexet
I Annexet finns 12 bäddar i 4 rum med dusch och toalett, alla rummen har hårfön. Kök, ett allrum med TV för konferenser, möten och måltider. Utanför finns utemöbler och grill.

Färgargården
I Färgargården finns 16 bäddar i 6 rum med handfat på rummen. Dusch och toalett finns i korridoren, i duschrummet finns också hårfön. Det finns ett kök för självhushåll, ett allrum för konferenser, möten och måltider, och 2 TV rum. Även här finns det utemöbler och grill. Här kan man välja att ta med egen frukost, egna lakan och städa efter sig om man inte vill köpa till något.

Arrendebostaden
Huset ligger lite för sig och här finns 11 bäddar i 3 sovrum, 2 duschrum med toalett, handfat och hårfön. Villan passar perfekt för en storfamilj, eller två familjer som vill resa tillsammans och sköta sig själva. Det finns ett kök för självhushåll, ett allrum med TV och matplats, utemöbler och grill.

På vandrarhemmet finns också ett eget hus med bastu, två badtunnor och ett stort rum med stora glasfönster och en kamin som kan bokas mot tillägg.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka