STF Kolåsen Fjällstation

Mer om STF Kolåsen Fjällstation

”En av Jämtlands vackraste högfjällsplatser” står det i en reseskildring från sent 1800-tal och det stämmer. Kolåsen ligger sagolikt vackert med sjöar och fjäll. Den lilla byn har för tillfället sju invånare om man räknar med Bränna och Kolåsböle. Här finns plats för både aktiviteter och det totala lugnet, du väljer hur du vill ha det.

Att bo här är som att på ett positivt sätt slussas bakåt i tiden. Det nuvarande hotellet byggdes redan 1934. Rummen är enkla och personligt inredda med historia från förr. Hos oss väljer du mellan boende i hotellrum, stugor och vandrarhem. Allt efter tycke och behov. Läs mer om de olika alternativen under Boende. I vår restaurang serverar vi mat från egna och lokala råvaror. Vinlistan är välsorterad och ölen jämtländsk.

Här kan du bada i vattenfall, vandra längs leder i gammelskog, plocka hjortron och kantareller. Fiska öring, röding och harr och åka skidor i preparerade skidspår. Njuta av toppturer och vår badtunna med utsikt över fjället. Hästar, får, kor och grisar håller markerna öppna och välkomnar alla besökare med nyfikenhet och tillit. Sommar som vinter är luften ren och naturen fantastisk.

Vi vill att så många som möjligt ska få ta del av denna pärla. Vi brinner för det vi gör och kommer alltid stå för vad vi säljer. Ren Mat och äkta vara helt enkelt.

Varmt välkommen till oss i den Jämtländska fjällvärlden.

Micke och Anna

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er