STF Kolåsen Fjällstation

Hitta till STF Kolåsen Fjällstation

Bil
Väg 336 till Kolåsen, en av Sveriges vackraste vägar! Med bil åker du E14 från Östersund till Järpen och därifrån väg 336. Det är nu 8 mil kvar till Kolåsen, och vägen är både asfalterad och fantastiskt vacker. Du kan även komma hit via Verdalsöra i Norge. Från Åre Björnen är det 7,5 mil och du tar vägen förbi Huså herrgård och Digernäset.

Tåg
Från Stockholm går tåget till Järpen. Sen går det bra att ta buss 551 till Kallsedet där vi kan hämta vid förbokning. Du kan även hyra bil i Järpen. Vi rekommenderar Årebärgar'n AB tfn: 0647 611 465. Vi kan vid vissa tider ordna skjuts till och från Järpen om ni kommer med nattåget. Denna skjuts måste bokas minst tre dagar i förväg.

Buss
Från Järpen går det buss två gånger om dagen mån-fre. Buss 551 till Kallsedet går 15.45 från Järpen. Till Kallsedet kan man boka via SJ. Vi kan vid förbokning hämta i Kallsedet. Ända till Kolåsen kan du komma om du bokar senast kl 17.00 dagen innan. (Gäller endast vardagar) på tfn 0647 104 00 må-fre. Den turen går från Järpen 13.30.
  • GPS-koordinater: N63.75074°, E12.959747°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här