STF Kolåsen Fjällstation

Grupper

Event i fjällen, Fjällevent, into the wild!

Kolåsen lämpar sig väldigt bra i dessa Coronatider då vi inte tar in större grupper utan håller på det småskaliga.

Under och mellan säsongerna har vi öppet för grupper. Du kan boka in födelsedagar, bröllop, dop, klassfest och släktfest eller lägga företagets konferens här.

Kapellet från 1849 inbjuder till bröllop och dop med sin fina inredning och fina stämning. På fjällhotellets restaurang kan ni ha efterföljande middag/fest. Kapell liksom matsal rymmer ca 70 personer, Kapellet och hotellet i perfekt harmoni.

Hotellet har 11 rum vilket gör att du kan vara en ganska liten grupp för att fylla och få hela hotellet för er själva. Behöver ni vara fler så har vi hotellannexet samt 22 stugor att tillgå för logi.

Fjällkonferens: På hösten kan vi ta er till toppen bokstavligt talat och på vintern befinner ni er mitt i vildmarken med hela gruppen samlad på samma restaurang, bar och bastu. Vi har en konferenslänga med fullt utrustat konferensrum för ca 20 personer samt mindre grupprum. Restaurang med fullständiga rättigheter. Bastu och badtunna samt uthyrning av båtar, kanoter och snöskor.

Fjälloppet. En genuin fjällupplevelse går av stapeln den andra helgen i augusti, är ett 32 km långt lopp över vilda, vackra Skäckerfjällen. Avslut i Kolåsen med prisutdelning och Fjällbuffé. Med max 50 deltagare så hoppas vi kunna genomföra loppet på ett säkert sätt 2021 oavsett Corona.

Vi erbjuder även guidade toppturer och toppturskurser i Skäckerfjällen i samarbete med Summit Guides. En genuin fjällupplevelse!

Välkommen att kontakta oss för offert och upplägg. Använd gärna gruppförfrågan här intill på sidan!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er