STF Klåveröd Logi & Café

Mer om STF Klåveröd Logi & Café

Klåveröds Logi & Café huserar i en fastighet med lång historia. Den nuvarande huvudbyggnaden dateras runt 1900 och benämndes Nytorp, men en av grundstenarna mot vägen har datumet 1792 inristat. Troligen härstammar denna från ett ursprungligt torp på platsen. Idag är fastigheten och hela Klåveröds strövområde en plats som välkomnar besökare som vill njuta av den vidunderligt vackra naturen. Aktiviteter som vandring, mountainbiking och ridning är några av de sätt du kan uppleva området på. Eller så kopplar du bara av och njuter lugnet. Naturen är fantastisk året runt, och därmed har vi också öppet och välkomnar gäster året runt.

Vi har plats för upp till 31 personer fördelat på huvudbyggnad och intilliggande stugor. Alla har tillgång till huvudbyggnadens gemensamma gästkök och mysiga allrum med brasa och sällskapsspel. I trädgården finns en rejäl grillplats och en liten och mysig bastu. Din fyrbenta familjemedlem är också välkommen att följa med och njuta hos oss.

Trådlöst internet finns även om mobiltäckningen är inte den bästa. Så varför inte passa på att både koppla av och koppla från!

Varmt välkommen till Klåveröd!

Pernilla