STF Kivikstrand Badhotell

Mer om STF Kivikstrand Badhotell

Vakna vid havet… och ta ett uppfriskande morgondopp innan frukost. I Kivik badar man inte bara på sommaren. Vandra längs milslånga stränder eller gå på upptäcktsfärd i gamla Kivik.

Hotellet ligger på ett av Österlens bästa lägen, ett kort stenkast från havet och mitt i Kiviks gamla by. Huset har sett generationer komma och gå och är ursprungligen Kiviks gamla skola från 1879. Hotellet har en härlig pensionatskänsla. Rummen är vackra och personliga med hög standard. Många rum har en bedårande havsutsikt.

Det gemensamma gästköket är rymligt och har utgång till en mindre takterass mot havet.

Vår frukostbuffé med nybakta bullar, ägg, fil och färsk frukt kan du avnjuta i trädgården ut mot havet eller i vår vackra matsal.

I huset finns även Café och Restaurang Kivikstrand. Här serveras espresso och bakverk, lunchrätter och à la carte-meny.

Nere vid havet, just intill Kivikstrand, väntar boulebana, lekplats och en bastu med badbrygga. Skåneleden går förbi utanför huset med härliga promenader mot Haväng och Stenshuvud. Här finns också många möjligheter till att rida längs kusten eller på de böljande backarna i Brösarp.

STF Kivikstrand - När du längtar till havet

Telefontid
Kl. 09-21 alla dagar.

Bokning fr o m 1 feb via mail, brev eller tel.
Obl förbokn 20/3-31/5, 1/9-4/11.

Vi hade lyckan att erhålla titeln "Årets Kudde 2011" framröstat av medlemmar i STF.

Se och göra
Restauranger: Det finns ett flertal i olika prisklasser, några på promenadavstånd i byn och flera gårdskrogar i Kiviks utkant. Taxi kör mot fasta priser. Bad både från brygga och barnvänlig strand 25m från huset. Fler vackra stränder på nära avstånd.

För barnen: Glimmingehus, Museijärnvägen i Brösarp, Tosselilla sommarland.

Kivik Art, gallerier öppna trädgårdar och konsthantverkare är väl värda besök. Kustfisket i Hanöbukten är berömt. En av de bästa kastplatserna hittar du rakt utanför Kivikstrand. Vandringsleder finns det fler av, fråga gärna om lämpliga turer. Skåneleden passerar utanför huset. Naturområdena Stenshuvud, Haväng samt Brösarps backar måste ses vid ett besök i Kivik.

Ridning är populärt på Österlen och vi samarbetar med en ridguide som tar er till de bästa ridvägarna på trygga irländska sporthästar. Golf har en lång säsong på Österlen och det finns 4 banor inom någon mils avstånd.

Shopping: Gårdsbutiker, Kiviks musteri, inredningsaffärer, lokalproducerade delikatesser, antik och loppis.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er