Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Kittelfjäll Värdshus

Mer om STF Kittelfjäll Värdshus

Det nybyggda vandrarhemmet erbjuder ett jättebra och prisvärt boende. Du sover gott i sköna älglakan antingen i två eller fyrbäddsrum med fräscha duschar och wc-rum i korridoren. Vi har ett välutrustat kök för självhushåll. Mat och umgänge avnjuts i det ljusa och rymliga sällskapsrummet som också har en TV-hörna. Vedeldad bastu finns att tillgå.

I vår omtyckta restaurang cirka 100 meter från vandrarhemmet äter och dricker du gott både till lunch och middag. Vi jobbar främst med traktens lokala råvaror och till störst del ett ekologiskt dryckessortiment. Under vintersäsongen öppnat vi baren öppen som då och då erbjuder musikunderhållning i toppklass. Frukostservering finns för den som vill. Ring oss om restaurangens öppettider.

På vår hemsida www.kittelfjallvardshus.com finns våra program för våra kurser i svampplockning kombinerat med matlagning samt yogahelger och mycket annat.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• In och utcheckning kan ske utan fysisk kontakt.
• Slutstädning ingår alltid.
• Minst 1 natt mellan varje utcheckning och ny incheckning.
• Utökad städning i gemensamma utrymmen med
noggranna rutiner.
• Handsprit finns i alla gemensamma utrymmen.
• Halverat antal bord i restaurangen.
• Bordsserverad frukost alternativt frukostpåse.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er