STF Kittelfjäll Värdshus

Mat & dryck

I anslutning till vandrarhemmet ligger vår restaurang med plats för upp till 90 personer. Där serverar vi rustik och elegant mat baserad på närområdets bästa råvaror. Äggen kommer från Vilhelmina Glad kyckling, det fina grisköttet av Linderödssvin från Lövnäs, lokala getostar från Tallsjö. Allt vårt vilt köper vi av ett samiskt viltförädlingsföretag i Vilhelmina. För att inte tala om alla bär och goda svampar som flitiga bybor och stamgäster förser oss med. Dessa är bara några exempel på duktiga lokala matproducenter som vi samarbetar med. Under vintern spetsar vi vår verksamhet med roliga och inspirerande gästspel med bland annat Paul Svensson, asiatiska toppkrogen Farang och nu till vintern välrenommerade Hvita Hjorten på Läckö Slott.

Vår sommelier Lotta väljer med säker hand ut de bästa naturvinerna och ekologiska vinerna samt närbryggd öl, hållbara juicer och muster till vår mat. I vår avslappnande och personligt inredda bar kan ni umgås med släkt och vänner i vintagesoffor framför brasan runt små, mysiga barbord.  Vi har ett brett ölsortiment, roliga viner och goda smårätter. Ibland har vi underhållning i toppklass i baren, såsom Bo Sundström och Wille Crafoord eller varför inte vår hustrolls Vargen.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er