STF Kiruna Hotell

Mer om STF Kiruna Hotell

Anläggningen drivs av Malmfältens folkhögskola och ligger endast 10 minuters gångväg från Kiruna centrum.

Här har du nära till naturen, direkt inpå knutarna finns mycket fina motionsslingor för skidåkning, promenader och joggingturer. Sommartid finns en tempererad badanläggning (utomhus), ca 100 m bort.

En liten bit härifrån finns Luossavaara som är Kirunas slalom/snowboardbacke och det är bara några mil till Björkliden och Riksgränsen som är Sveriges nordligaste skidorter.

Vi erbjuder olika former av boende i enkel- eller 2-bäddsrum. Sänglinne, handdukar samt slutstädning ingår i priset. TV och WC finns i samtliga rum, många rum har även dusch. Fri internetanslutning i alla rum och gratis parkering för våra gäster. Du har tillgång till gemensamt kök/allrum och bastu.

Vår restaurang med utsikt bort mot Kebnekaises mäktiga bergsmassiv erbjuder frukost och lunchbuffé på vardagar, betalas på plats. Frukostpaket på helgerna kan förbokas. Juli månad har serveringen sommarstängt.

I Kiruna med omnejd finns det gott om aktiviteter att välja på. Vad sägs om skoteråkning, hundspann, jakt, fiske, forsränning eller kanot? Kanske vill du besöka Ishotellet eller följa med på en intressant rundtur i gruvan. Kirunas vackra kyrka är också väl värt ett besök liksom stadshuset där man kan få information om den pågående, unika stadsflytten. Eller varför inte bara njuta av midnattssolen under sommarnätterna eller vintertid uppleva norrskenet - ett minne för livet!

Grupper och Konferens
Vi har stor erfarenhet av att ha grupper boende hos oss och vi har också en modern konferensanläggning för upp till 150 personer samt en trevlig aula.

Varmt välkommen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka