STF Kårsavagge Fjällstuga

Mer om STF Kårsavagge Fjällstuga

Gäststuga 33:an
Stugan har 10 ordinarie bäddar samt några extrabäddar fördelade på 2 rum. Ett av rummen fungerar även som säkerhetsrum och här får du bo med hund. I detta rum finns även hjälptelefonen. Köken ligger i respektive sovrum, när det är fullt i stugan kan det bli trångt i samband med matlagning.

GSM-täckning finns vid fjällstugan och längs leden mot Abisko. Telia och Telenor fungerar.

På STF Kårsavagge Fjällstuga kan du betala med Swish men ta gärna med lite kontanter också på turen. Tekniken fungerar inte alltid på fjället. Betalning med kort är inte möjlig på STF Kårsavagge Fjällstuga.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt med självhushåll i flerbäddsrum. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. Täcke och kudde finns på plats. Särskilda regler för sänglinne gäller under 2021, se nedan. På alla fjällstugor finns boende för gäster med hund. I många av våra fjällstugor har vi fjällbutiker där du kan proviantera. Vissa av dessa butiker har också försäljning av gasolflaskor, T-bränsle, fjällkartor och myggmedel. Mer om vårt sortiment i fjällbutikerna: https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallbutik