STF Karlstad Vandrarhem

Mer om STF Karlstad Vandrarhem

Området Kasernhöjden var regementets tillhåll på tiden det begav sig. Här ligger vandrarhemmet, endast ett stenkast från centrumkärnan.

Du bor i stora härliga rum, alla med resårsängar och TV. De bekväma gästrummen har olika antal bäddar, allt från enkelrum till storlogi. Dusch och toalett finns i korridorerna på alla våningsplan och du har tillgång till gästkök, frukostmatsal och uppehållsrum med TV. Möjlighet att hyra tvättmaskin finns. Städning och lakan ingår i logipriset. Sovsäck är inte tillåten. Anläggningen är rökfri.

Vår härliga frukostbuffé serveras vardagar 07.15-09.00 och helger 08.00-09.30. Starta dagen med nybryggt kaffe, gott bröd och en morgontidning.

Klarälven rinner genom vackra Karlstad och vid teatern, mitt i centrum, är det ypperligt att sola och bada under sköna sommardagar. Här har du nära till shopping, sport, kultur och nöjen. Centrum ligger på 12 minuters gångavstånd. Karlstad har bra restauranger och rikligt med pubar. För den naturintresserade finns fina cykelleder, löparspår, kanotleder och vandringsleder. Båtbussar går runt hela staden under sommaren. Infanteribrigad-museum o Lars Lerin-museum ligger på gångavstånd.

Hjärtligt välkommen önskar Bror med personal!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er