STF Kalix Vandrarhem

Mer om STF Kalix Vandrarhem

Just utanför Kalix möter älven havet. På vägen dit ligger Näsbyn och STF Kalix Vandrarhem. Kalix erbjuder fantastiska stränder och en vacker skärgård med flertalet öar att besöka. Här ligger Bottenvikens nordligaste djuphavshamn och det unika Siknäsfortet. Under vintern erbjuds aktiviteter som hundspannsturer och norrskenssafari. Den som vill kan också åka på ett isbrytaräventyr. Följ med och kryssa över ett stilla vitt fruset hav som är täckt av ändlös solid is så långt ögat når.

Här kan du bo året runt i nyrenoverade rum, laga mat i det nya gästköket och umgås med andra som upplevt allt det fina Kalix har att bjuda.

Vandrarhemmet är beläget bredvid Kalix Folkhögskola och är en lugn oas 2 km från centrala Kalix. Välj mellan enkelrum, dubbelrum och familjerum för upp till 4 personer, samtliga rum med egen dusch och toalett. Alla rum är utrustade med skrivbord och snabbt wifi som passar både digitalt arbete och streaming.

Tillgänglighetsanpassade rum finns, liksom rum där djur är tillåtna. Sängkläder och handduk ingår alltid när du bor hos oss.

I de generösa umgängesytorna kan du umgås med andra gäster, äta dina måltider och mysa framför en skön brasa. Värm dig i den vedeldade bastun och den modige rullar sig dessutom i snön utanför om vintern. När ljuset känns för långt borta kan du boka tid i vårt ljusterapirum.

Restaurangen erbjuder frukost de flesta veckodagar, och vissa kvällar även middag. Lunch går vanligtvis att köpa de veckodagar då folkhögskolan är öppen. Är ni ett större sällskap är ni välkomna att kontakta vandrarhemmet för ett serveringsupplägg som passar er. Konferensdags?! Hyr hela anläggningen, och konferenslokaler efter just ert behov.

Från och med sommaren 2018 kan du hyra cyklar på vandrarhemmet. Kalix Golfklubbs fina golfbana ligger i närheten, och den fiskeintresserade hittar många goda fiskemöjligheter i Kalix med omnejd. Tvärs över gatan från vandrarhemmet ligger en matvarubutik.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er