STF Kaitumjaure Fjällstuga

Mer om STF Kaitumjaure Fjällstuga

Vid fjällstugan finns två gäststugor med totalt 30 bäddar, samt en välsorterad butik (sortiment large).

Gäststuga 63
En stuga med 8-6-4-bäddsrum, totalt 18 bäddar. Stugan har ett stort kök i mitten samt ett torkrum.

Gäststuga 33
En gäststuga med två 6-bäddsrum med breda bäddar. I varje rum finns även ett kök. I denna stuga kan du även bo med din hund.

Ingen mobiltelefontäckning vid fjällstugan, men stugvärden har en telefon. Behöver du ringa kan du köpa samtalstid.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt med självhushåll i flerbäddsrum. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta i fjällstugan. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På alla fjällstugor finns boende för gäster med hund. Du bokar inte en specifik bädd i förväg – principen ute till fjälls är att alla får tak över huvudet. I många av våra stugor har vi fjällbutiker där du kan proviantera. Vissa av dessa butiker har också försäljning av gasolflaskor, T-bränsle, fjällkartor och myggmedel. Flera av stugorna har också vedeldad bastu.

Mer om vårt sortiment i fjällbutikerna: https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallbutik

Betalning i fjällstuga
Det finns flera sätt för dig att betala ditt boende på fjällstugorna. Information om betalningssätt och priser hittar du här: http://www.svenskaturistforeningen.se/betalningfjall

KÖP BOENDE I STF FJÄLLSTUGA