STF Julita Vandrarhem

Bo omgiven av äppellundar, prunkande rabatter och örtagårdar. Vandrarhemmet ligger naturskönt på friluftsmuseet Julita, Sveriges Lantbruksmuseum. Som gäst har du tillgång till parken och trädgårdarna som gränsar mot sjön. Sov gott i bekväma två- och fyrbäddsrum.

Telefon: +46-851 95 47 30
E-post: bokningen.julita@nordiskamuseet.se
Antal bäddar: 26-50
Adress: Julita Gård, 643 98 Julita
Öppettider: 2019: 9/1-10/12 2020: 9/1-10/12
Incheckning (tidigast): 14:00
Utcheckning (senast): 11:00

Vår service

• Självhushållskök
  • Tillgänglighetsanpassad
Läs mer om service
  • Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet följer de riktlinjer som tidigare fanns rekommenderade av organisationen DHR. DHR arbetar inte längre med denna typ av riktlinjer vilket gör att vi inom STF håller på att arbeta fram en egen standard för tillgänglighetsanpassning som tydligt visar dig som gäst vad du kan förvänta dig av ett tillgänglighetsanpassat boende inom STF. Tills dess att vi är klara med de nya riktlinjerna rekommenderar vi dig att ta direktkontakt med boendet för att säkerställa att tillgängligheten stämmer överens med dina behov.

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er