Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Huskvarna Vandrarhem

Mer om STF Huskvarna Vandrarhem

Trädgårdsstaden Huskvarna ligger på sluttningen mellan Vättern och Huskvarnabergets dramatiska bergsbrant. Läget erbjuder omgivningar med få motsvarigheter. Orten är känd för sina trädgårdar och sina många fina sekelskifteshus.

Vandrarhemmet ligger i centrala Huskvarna, i en lugn och naturskön trädgårdsmiljö strax intill Vätterns strand. Det är gångavstånd till restauranger, caféer och köpcentrum. På vandrarhemmet bor du med hög standard i enkelrum, dubbelrum eller rum med 1-3 bäddar. Rummen är modernt utrustade med toalett, kabel-TV och trådlöst internet. En härlig frukostbuffé serveras varje morgon och du kan använda de fullt utrustade köken för självhushåll.

På sommaren njuter du av vandrarhemmets trädgård och tar en promenad ner till Vätterns strand med badplats, grillplats och småbåtshamn. Den mysiga staden Gränna ligger inte långt bort. Du kan också göra dagsutflykter till Visingsö – en riktig pärla.

I naturskön omgivning med gamla hus i sekelskiftesstil bor du mitt i Huskvarna, i vacker trädgårdsmiljö och med Vätterstranden strax intill.

Incheckning: Med anledning av coronapandemin checkar nu alla våra gäster in med en kod. Kontakta oss senast klockan 12.00 på ankomstdagen för att få en kod till ytterdörren.

Husdjur tillåtet i vissa av våra rum och bokas via telefon.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Våra gästerna checkar in med portkod.
• Minst 2 nätter mellan varje incheckning av samma rum.
• Handdesinfektion finns i alla våra lokaler.
• Vi har informationsskyltar om att hålla avstånd och sprita händerna ofta.
• Städutrustningen är borttaget från städrummet, för att säkerställa att all utrustning är rena
• Städning sker mer ofta och alltid av oss.
• Vi fortsätter att servera våra populära frukostbuffé, dock nu med nya regler.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka