STF Huskvarna/Rosendala Herrgård Hotell

Mer om STF Huskvarna/Rosendala Herrgård Hotell

Nära Vätterns strand och omgiven av sekelskifteshus bor du i vårt lilla hotell i Rosendala Gård från 1774. Herrgården är en av Huskvarnas äldst bevarade byggnader. Alla rum är personligt inredda i romantisk herrgårdsstil med antika möbler och vackra tapeter. Hotellet slog upp portarna för första gången 2009 efter en totalrenovering och har sedan dess välkomnat många gäster från när och fjärran.

Varje morgon serveras frukost i vår mysiga och omtyckta frukostmatsal. Du hittar den i byggnaden intill. På sommaren njuter du av hotellets trädgård och tar en promenad ner till Vätterns strand med badplats, grillplats och småbåtshamn. Vackra Brunnstorps Gård med trädgårdscafé ligger även det på promenadavstånd. Den mysiga staden Gränna ligger inte heller långt bort. Du kan också göra dagsutflykter till Visingsö – en riktig pärla.

Trädgårdsstaden Huskvarna ligger på sluttningen mellan Vättern och Huskvarnabergets dramatiska bergsbrant. Läget erbjuder omgivningar med få motsvarigheter. Orten är känd för sina trädgårdar och sina många fina sekelskifteshus.

Hotellet ligger endast minuten från E4:an och bara 2 km till Elmia- mässan, Kinnarps Arena, Rosenlundsbadet, Racketcentrum och Konserthus. Gångavstånd till Huskvarna centrum, Huskvarna Fabriksmuseum, affärer och restauranger.

Incheckning: Med anledning av coronapandemin checkar nu alla våra gäster in med en kod. Kontakta oss senast klockan 12.00 på ankomstdagen för att få en kod till ytterdörren.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Våra gästerna checkar in med portkod.
• Minst 2 nätter mellan varje incheckning av samma rum.
• Handdesinfektion finns i alla våra lokaler.
• Vi har informationsskyltar om att hålla avstånd och sprita händerna ofta.
• Städutrustningen är borttaget från städrummet, för att säkerställa att all utrustning är rena
• Städning sker mer ofta och alltid av oss.
• Vi fortsätter att servera våra populära frukostbuffé, dock nu med nya regler.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka