STF Huskvarna Rosendala Herrgård Hotell

Mer om STF Huskvarna Rosendala Herrgård Hotell

Trädgårdsstaden Huskvarna ligger på sluttningen mellan Vättern och Huskvarnabergets dramatiska bergsbrant. Orten är känd för sina trädgårdar och sina många vackra sekelskifteshus. På kort avstånd når du Jönköping med sitt utbud av kultur och restauranger såväl som charmiga Gränna med sina polkagrisar, Polarmuseum och färjan till vackra Visingsö. Omgivningarna bjuder även på gamla borgar, spännande historia och svindlande vacker natur.

Huskvarna Hotell & Vandrarhem och Rosendala Herrgård ligger centralt på lugnt läge i de vackra äldre villakvarteren i centrala Huskvarna. Här bor du bekvämt oavsett om du gör ett stopp längst din resa eller vill stanna längre och utforska trakterna. Med Elmia-mässan och Jönköping på kort avstånd är det perfekt även för dig som reser i tjänsten.

Här kan du välja att bo i Rosendala Gård från 1774, med personligt inredda rum i romantisk stil eller i den lite yngre byggnaden inredd i marin New Englandstil. I den senare hittar du även reception och matsal där vi varje morgon serverar en stärkande frukostbuffé. Vi erbjuder såväl hotellkoncept med bäddad säng, frukost och avresestäd som vandrarhemskoncept där du kan välja din servicenivå. Oavsett vilket du väljer har du tillgång till gemensamt gästkök om du vill kunna fixa lite själv.

Vänligen observera att vår reception har begränsade öppettider. Kontakta oss i god tid om du planerar att anlända utanför dessa.

Varmt välkommen till Huskvarna och Johan Bauers trolska trakter!

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka