STF Huskvarna/Rosendala Herrgård Hotell

Mer om STF Huskvarna/Rosendala Herrgård Hotell

Nära Vätterns strand och omgiven av sekelskifteshus bor du i vårt lilla hotell i Rosendala Gård från 1774. Herrgården är en av Huskvarnas äldst bevarade byggnader. Alla rum är personligt inredda i romantisk herrgårdsstil med antika möbler och vackra tapeter. Hotellet slog upp portarna för första gången 2009 efter en totalrenovering och har sedan dess välkomnat många gäster från när och fjärran.

Varje morgon serveras frukost i vår mysiga och omtyckta frukostmatsal. Du hittar den i byggnaden intill. På sommaren njuter du av hotellets trädgård och tar en promenad ner till Vätterns strand med badplats, grillplats och småbåtshamn. Vackra Brunnstorps Gård med trädgårdscafé ligger även det på promenadavstånd. Den mysiga staden Gränna ligger inte heller långt bort. Du kan också göra dagsutflykter till Visingsö – en riktig pärla.

Trädgårdsstaden Huskvarna ligger på sluttningen mellan Vättern och Huskvarnabergets dramatiska bergsbrant. Läget erbjuder omgivningar med få motsvarigheter. Orten är känd för sina trädgårdar och sina många fina sekelskifteshus.

Hotellet ligger endast minuten från E4:an och bara 2 km till Elmia- mässan, Kinnarps Arena, Rosenlundsbadet, Racketcentrum och Konserthus. Gångavstånd till Huskvarna centrum, Huskvarna Fabriksmuseum, affärer och restauranger.

Incheckning
Incheckning sker i Vandrarhemmets reception intill hotellet.

Du kan även checka in med portkod enligt överenskommelse om du inte har möjlighet att passa våra öppettider. Kontakta oss för mer information.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka