Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Jokkmokk Snesudden Eco-lodge

Mer om STF Jokkmokk Snesudden Eco-lodge

STF Jokkmokk Snedsudden Eco-lodge är den perfekta kombinationen av enkelhet, natur och lyx. Med fyra stugor, två bastu, två toaletter och storstuga, erbjuder campen en exklusiv vistelse för upp till 8 gäster i taget. Vår prioritet är att få dig att känna dig välkommen och väl omhändertagen.

Vi är omgivna av sjöar och skog. Njut av tystnaden och dofterna. Stäng av telefonen för en total mental detox. Koppla upp mot naturen och dig själv. Stanna några dagar och hitta din egen takt. Sommaren med sina oändliga dagar, stilla sjöar, djupa skogar, bjuder på promenader, vandring, fiske, paddling, lägereld. Midnattssolen och de ljusa nätterna fyller dig med energi så att du får ut det mesta av din vistelse. På vintern innebär lägret att uppleva det arktiska livet. Arktiskt klimat och natur, snöskor, vinterfiske eller grillning av korv, jakt på norrsken eller rökt fisk är upplevelser som vi kan bjuda på.

Hos oss bokar du alltid minst två eller fler nätter. Helpension ingår alltid i vår logi. Frukosten serveras i samlingshuset. Förberedda luncher och middagar levereras sedan till din stuga. Du får då allt du behöver för att laga maten över öppen eld i grillkåta eller vid utomhusgrillen. Du kan också njuta av den på en av grillplatserna på sjöarna eller vid tespisen. Kärl och mat kommer att förpackas kylt så att du kan ta med dig det på ditt äventyr för dagen. Den mat vi serverar är alltid lokal, ekologisk och säsongsbetonad.

Vi lämnar ett minimum av ekologiskt fotavtryck utan rinnande vatten eller el med mysiga och vedeldade stugor, biologiskt nedbrytbara toalettartiklar och ekologiska måltider. Våra stugor är 20 kvm, uppvärmda med vedspis och utrustade med dubbelsäng och liten soffa. Du har tillgång till 2 toaletter samt vedeldad bastu.

Platsen och skogen är oändlig och äventyr väntar på dig bakom varje träd.

Varmt välkommen till en upplevelse för alla sinnen!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi är ett litet ställe beläget mitt i naturen.
• Vi har endast 4 små stugor som tar 2 personer var, vilket gör att vi maximalt har 8 gäster samtidigt.
• Vi har alltid helpensionat inkluderat i priset.
• För att minimera risken för smittspridning har vi i år valt att istället för att servera det vid bordet i stora huset, paketera semifärdiga rätter och leverera till respektive stuga. Detta avnjuts sedan utomhus när ni själva önskar, och kan tillredas över öppen eld, på våra grillar eller under dagens utflykt.

Varmt välkomna till naturen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er