STF Ihre Gård Vandrarhem

Mer om STF Ihre Gård Vandrarhem

Ihre gård ligger längs med kustväg 149, tre mil norr om Visby. Gården har anor sedan 1700-talet och drivs fortfarande som ett familjejordbruk, med lamm som huvudnäring och genomgående ekologiskt tänk. Vandrarhemmet består av åtta huslängor med tre fyrabäddsrum i varje länga samt två småstugor.

Om du inte vill packa med dig lakan och handduk kan du hyra det hos oss.

Ihreviken är en av de vackraste badvikarna på Gotland med stora klintar som signatur. Här finns en stor sandstrand, och här har i flera omgångar häckat örn! Här hittar du också bra fiskevatten.

På gården finns café och butik med lammskinn, souvenirer, glass, bakverk och givetvis den gotländska specialiteten saffranspannkaka. Här finns alltid något att göra med aktiviteter som padel, boule, volleyboll eller varför inte ett dopp i poolen. Under högsäsong ordnar vi lammgrillning en kväll i veckan, förbokas i caféet.

OBS! Närmaste livsmedelsaffär där det också finns bensinpump, ligger i Stenkyrka, 7 km från gården mot Visby.

Tillägg icke STF-medlem 50kr/dygn för vuxna och 25kr/dygn för barn 3-15 år.