Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Ihre Gård Vandrarhem

Mer om STF Ihre Gård Vandrarhem

Ihre gård ligger längs med kustväg 149, tre mil norr om Visby. Gården har anor sedan 1700-talet och drivs fortfarande som ett familjejordbruk, med lamm som huvudnäring och genomgående ekologiskt tänk. Vandrarhemmet består av åtta huslängor med tre fyrabäddsrum i varje länga samt två småstugor.

Om du inte vill packa med dig lakan och handduk kan du hyra det hos oss. Under sommaren (15 juni - 15 augusti) erbjuder vi en härlig frukost som du kan beställa i samband med din bokning. Övrig tid på året förbokar du frukost direkt hos oss per telefon.

Ihreviken är en av de vackraste badvikarna på Gotland med stora klintar som signatur. Här finns en stor sandstrand, och här har i flera omgångar häckat örn! Här hittar du också bra fiskevatten. Det finns även möjlighet att rida ut på tur med ledsagare, spela tennis, minigolf och frisbeegolf.

På gården finns café och butik med lammskinn, souvenirer, glass, bakverk och givetvis den gotländska specialiteten saffranspannkaka. Här finns alltid något att göra med aktiviteter som tennis, pool, boule, turridning ( förbokas ) och ponnyridning (13-16 varje dag). Turridning och ponnyridning startar midsommardagen och slutar i mitten på aug. Under högsäsong ordnar vi lammgrillning onsdagskvällar ( förbokas ).

OBS! Närmaste livsmedelsaffär där det också finns bensinpump, ligger i Stenkyrka, 7 km från gården mot Visby.

Tillägg icke STF-medlem 50kr/dygn för vuxna och 25kr/dygn för barn 3-15 år.

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Stärkta och ökade rutiner kring städning av publika områden och gemensamhetsytor.
• Regelbunden desinfektion av handtag och kortterminaler.
• Alla anställda har fått instruktioner och riktlinjer för hur de ska agera för att upprätthålla extra god hygien
• Vi kommer i möjligaste mån att sprida ut gästerna.
• Möjlighet till incheckning utan fysisk kontakt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er