STF Hukejaure Fjällstuga

Mer om STF Hukejaure Fjällstuga

Vid fjällstugan finns en gäststuga med totalt 20 bäddar samt ett säkerhetsrum med 2 bäddar.

Gäststuga 65:an
En stuga med två 10-bäddssrum, med kök och två sovalkover i varje rum. I mittenrummet bor stugvärden. I det ena av 10-bäddsrummen kan du bo med hund. Det finns även en gammal samisk torvkåta nära stugan som ofta används som tältbostad om det är mycket gäster.

Om STF Hukejaure
• Fisket i sjön (röding) är otroligt fint.
• Det finns en rik flora i området, trots bistert klimat.
• Praktiskt taget myggfritt.
• Skotertrafiken i området är ganska omfattande.
• Det finns ingen mobiltäckning vid fjällstugan.
• Observera att du endast kan betala med kontanter på denna fjällstuga. Det finns såldes ingen möjlighet att betala med Swish eller betalkort.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt i flerbäddsrum med självhushåll. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig.

Här har vi samlat all information du behöver inför en vistelse i en av våra fjällstugor https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallstugor