STF Hukejaure Fjällstuga

Mer om STF Hukejaure Fjällstuga

Vid fjällstugan finns en gäststuga med totalt 20 bäddar samt ett säkerhetsrum med 2 bäddar.

Gäststuga 65:an
En stuga med två 10-bäddssrum, med kök och två sovalkover i varje rum. I mittenrummet bor stugvärden. I det ena av 10-bäddsrummen kan du bo med hund. Det finns även en gammal samisk torvkåta nära stugan som ofta används som tältbostad om det är mycket gäster.

Om STF Hukejaure
• Fisket i sjön (röding) är otroligt fint.
• Det finns en rik flora i området, trots bistert klimat.
• Praktiskt taget myggfritt.
• Skotertrafiken i området är ganska omfattande.
• Det finns ingen mobiltäckning vid fjällstugan.

Så här funkar en fjällstuga
I en fjällstuga bor du mysigt och enkelt med självhushåll i flerbäddsrum. På plats finns en stugvärd som välkomnar dig och hjälper dig till rätta i fjällstugan. Som gäst hugger du själv ved, hämtar vatten i bäcken eller sjön, diskar och städar efter dig. Rummen är olika stora och har kaminer som värmekälla samt våningssängar. På alla fjällstugor finns boende för gäster med hund. Du bokar inte en specifik bädd i förväg – principen ute till fjälls är att alla får tak över huvudet. I många av våra stugor har vi fjällbutiker där du kan proviantera. Vissa av dessa butiker har också försäljning av gasolflaskor, T-bränsle, fjällkartor och myggmedel. Flera av stugorna har också vedeldad bastu.

Mer om vårt sortiment i fjällbutikerna: https://www.svenskaturistforeningen.se/fjallbutik

Betalning i fjällstuga
Det finns flera sätt för dig att betala ditt boende på fjällstugorna. Information om betalningssätt och priser hittar du här: http://www.svenskaturistforeningen.se/betalningfjall

KÖP BOENDE I STF FJÄLLSTUGA