STF Hudiksvall/ Kungsgården/Långvind Vandrarhem

Mer om STF Hudiksvall/ Kungsgården/Långvind Vandrarhem

Just vid den virvlande Långvinds ström ligger den gamla kungsgården. Hit kommer du på bara 9 minuter från E 4 mellan Söderhamn och Hudiksvall.

Kungsgården Långvind är en hälsingegård i bruksmiljö och ligger i det lilla samhället Långvindsbruk. Gården är en gammal kungsgård, flyttad till sin nuvarande plats på 1890-talet och totalrenoverad 2010. Vandrarhemmet är vackert beläget femton meter från Långvinds ström, några hundra meter från den gamla järnbruksmiljön med Café Bränneriet, Långvinds kapell, Långvinds herrgård och bruksmuseet.

Här bor du ljusa, fräscha rum med tv, skrivbord, fåtölj, internet och utsikt över Långvinds ström. Du har tillgång till fräscht badrum, gästtoalett, allrummet Bruket – med sitthörna, matrumsdel och kök – och Salen med soffgrupp, bibliotek och eldstad.

Frukost med guldkant serveras i lantköket varje morgon. Den stora frukostbuffén erbjuder bland annat tre sorters juice och nio sorters bröd, sill och gröt, stora fat med ostar, charkuterier, grönsaker, frukt och kakor. Vi serverar också lättare rätter till gästerna. Alla gäster har kostnadsfritt bryggkaffe och te med småkakor.

Slå dig ned i vår stora trädgård med flera uteplatser, grillplats och bänkar vid Långvinds ström. Om du kommer med båt finns det gästbrygga vid Långvindsbruks ångbåtsbrygga. I Långvindsbruk hittar du dessutom en härlig sommarrestaurang och bastu.

I receptionen hittar du en minibutik med läsk, juice, chips, nötter, choklad och andra nyttigheter, samt hygienartiklar. Om du vill ut i naturen kan du hyra cyklar och havskajaker, sparkstöttingar och snöskor hos oss.

Några kilometer bort finns Långvinds fritidsområde med härliga havs- och insjöbad, fina natur- och strövområden, möjlighet att spela bangolf, tennis, boule och beachvolley. Längs Hälsingekusten finns massor av spännande aktiviteter och utflyktsmål för alla åldrar.

Hos oss hittar du även konferensmöjligheter för den mindre gruppen, upp till drygt dussinet medarbetare. Vi tar emot dagkonferenser och konferenser med övernattning.

Service
• Natur- och kulturvandring i Långvinds bruk med visning av kapell, museum och herrgårdspark
• Pilgrimsvandring längs Stråsjöleden
• Forntidsvandring i Enånger och Njutånger
• Medeltidskyrkovisning i Enånger och Njutånger
• Lopp-, kuriosa- och hantverksmarknad med kafé: 1/7, 5/8
• Afternoon tea: 25/8, 1/9, 8/9, 15/9
• Bröllopssvit
• Festvåning
• Helgpaket
• Fiskepaket med fiskeguide
• Svamppaket med svampkonsulent
• Örtvandring i Långvind med örtterapeut

På TripAdvisor kan du läsa vad tidigare gäster tycker om vårt boende.

Följ oss på Twitter!
#Långvind

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka