STF Hotell Forsen

Mat & dryck

Restaurangen på Hotell Forsen ligger med utsikt över Renforsen och är en folklig krog för alla som gillar att umgås och äta vällagad mat baserad på närproducerade råvaror hämtade från skog, sjö, jord, gårdar, fjäll och hav i vår närregion. Vårt kök jobbar med lokala och regionala råvaror med ett kreativt tänk där vi skapar menyer utifrån säsong och tillgång. Vi samarbetar återkommande med mindre leverantörer för att garantera högklassig råvara, spännande och unika produkter.

Vårt vin- och ölsortiment är väl utprovat och uppdateras kontinuerligt utifrån meny och säsong. Vår vinlista innehåller dessutom alltid minst ett ekologiskt alternativ och vi strävar efter att kontinuerligt kunna erbjuda vin och öl från småskaliga producenter. I Västerbotten finns flera mindre bryggerier. Givetvis återfinns flera av deras produkter hos oss.

Öppettiderna i vår restaurang kan variera över tid, så kontakta oss gärna och stäm av inför din vistelse.

Café Mjölnaren
Café Mjölnaren är vårt mysiga sommarcafé och är inrymt i den gamla mjölnarbostaden som ligger på campingområdet intill den anrika kvarnen. Caféet erbjuder gott hembakat fika samt lättare luncher och middagar, flera rätter med utgångspunkt i lokala och norrländska råvaror och produkter. Vi rekommenderar att tests våra vedeldad pizora med hemmagjord pizzadeg och lokal topping med vindelnrökt skinka och Västerbottenost, löjrom med tillbehör samt souvas på ren eller dagens vegetariska.

Serveringstillstånd finns både i restaurang och sommarcafé.

Boka

Boka genom att kontakta STF Hotell Forsen direkt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er