Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Höglekardalen Stugor

Hållbarhet

Hos oss parkerar man bilen, sen kan du utforska våra fantastiska fjäll – hållbart. Till fots på sommar och höst eller med skidor på vintern. Allt finns inom gångavstånd! Vi strävar alltid efter att göra ett så litet avtryck som möjligt på naturen runt oss.

Några exempel på hållbara satsningar här hos oss:

• Delar av vårt boende är uppvärmt med fjärrvärme, pellets.
  • Vi har publika laddstolpar
  • All nyproduktion måste ha alternativa energikällor
  • Miljöstation
  • Bygger energieffektivt snökanonsystem.

Du som gäst kan bidra:

• Till oss kan du resa kollektivt, tåg till Östersund och vidare med buss
  • Ät närproducerat och handla här. Stötta det lokala.
  • Utforska våra vackra omgivningar till fots och gör dem gärna ännu vackrare genom att plocka upp skräp du hittar.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ

Läs mer och boka