STF Hemavans fjällcenter Vandrarhem

Mer om STF Hemavans fjällcenter Vandrarhem

Vid sidan av ett skönt boende hittar du mycket annat hos oss. God mat, smidiga konferensmöjligheter, uthyrning av skotrar, kanoter, cyklar och mycket annat som du kan tänkas behöva för ett äventyr. Om du bara vill ta det lugnt och mellanlanda hos oss har vi en simhall med en stor bassäng, bubbelpool, bastu, ångbastu och för den aktive, en ny hinderbana och slackline.

STF Hemavan Vandrarhem är en komplett anläggning som kan erbjuda det mesta. Här finns trevliga rum med 2-4 bäddar och handfat på rummet. Toaletter och duschar för gemensamt nyttjande hittar du i korridoren precis utanför dörren. Alla byggnader har dagrum för gemensam samvaro och vi erbjuder gratis wifi på hela anläggningen. Torkrum finns för våra gäster. De flesta husen har bra matlagningsmöjligheter medan det i ett par av husen är mer begränsat. Lämna gärna ett meddelande till oss med ditt önskemål när du gör bokningen.

Vi erbjuder en trevlig restaurang där vi generellt fokuserar på härliga buffémåltider. I baren spelar du biljard, dart och roliga sällskapsspel. Vi har även storbildsvisning av vissa hockeymatcher. Detta gör vår anläggning till en perfekt bas för familjer som vill uppleva fjällen.

Många av våra gäster kommer för att uppleva utomhusäventyr i skidbackar, slappa på fiskeisar, köra skoter eller utforska Vindelfjällens naturreservat. Det är Sveriges grott-tätaste område med många spännande hemligheter att upptäcka. Här finns gott om fina leder både för kortare och längre turer. Det stora äventyret att tura en av världens bästa leder, Kungsleden börjar här.

Från vandrarhemmet har du nära till det mesta. Anläggningen ligger precis bredvid Hemavan Tärnaby Airport, du har 250 meter till närmaste skidlift, en 10 minuters promenad till ICA, finner skoterleder direkt utanför dörren och skidspår inom gångavstånd.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka