STF Hemavans Fjällcenter

Mer om STF Hemavans Fjällcenter

Hos oss bor du i fullt utrustade och moderna rum med smart-TV, dusch, toalett och sköna bekväma sängar. I boendet ingår även vår härliga, stora och populära frukostbuffé. Vi erbjuder gratis wifi till alla våra gäster och är du intresserad av att laga mat själv är du välkommen att använda köken i våra vandrarhemshus.

Vid sidan av ett skönt boende hittar du mycket annat hos oss. God mat, smidiga konferensmöjligheter, uthyrning av skotrar, kanoter, cyklar och mycket annat som du kan tänkas behöva för ett äventyr. Om du bara vill ta det lugnt och mellanlanda hos oss har vi bastu och varmbadsmöjligheter om så önskas.

Vi erbjuder en trevlig restaurang där vi erbjuder en A la carte-meny som passar alla. I baren spelar du biljard och roliga sällskapsspel. Vi har även storbildsvisning av vissa hockeymatcher. Detta gör vår anläggning till en perfekt bas för familjer som vill uppleva fjällen.

Många av våra gäster kommer för att uppleva utomhusäventyr i skidbackar, slappa på fiskeisar, köra skoter eller utforska Vindelfjällens naturreservat. Det är Sveriges grott-tätaste område med många spännande hemligheter att upptäcka. Här finns det gott om fina sevärdheter och leder både för kortare och längre turer. Det stora äventyret att tura en av världens bästa leder, Kungsleden, börjar här.

Från anläggningen har du nära till de mesta som vår by har att erbjuda. Anläggningen ligger precis bredvid Hemavan Tärnaby Airport. Du har 250 meter till närmaste skidlift, en 10-minuters promenad till ICA, finner skoterleder direkt utanför dörren och skidspår inom gångavstånd.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er