STF Hemavans fjällcenter Hotell

Mer om STF Hemavans fjällcenter Hotell

Hos oss bor du i fullt utrustade och moderna hotellrum med smart-TV, dusch, toalett och sköna bekväma sängar. I boendet ingår även vår härliga, stora och populära frukostbuffé. Vi erbjuder gratis wifi till alla våra gäster och är du intresserad av att laga mat själv är du välkommen att använda köken i våra vandrarhemshus.

Vid sidan av ett skönt boende hittar du mycket annat hos oss. God mat, smidiga konferensmöjligheter, uthyrning av skotrar, kanoter, cyklar och mycket annat som du kan tänkas behöva för ett äventyr. Om du bara vill ta det lugnt och mellanlanda hos oss har vi en simhall med en stor bassäng, bubbelpool, bastu, ångbastu och för den aktive, en ny hinderbana och slackline.

Vi erbjuder en trevlig restaurang där vi generellt fokuserar på härliga buffémåltider. I baren spelar du biljard, dart och roliga sällskapsspel. Vi har även storbildsvisning av vissa hockeymatcher. Detta gör vår anläggning till en perfekt bas för familjer som vill uppleva fjällen.

Många av våra gäster kommer för att uppleva utomhusäventyr i skidbackar, slappa på fiskeisar, köra skoter eller utforska Vindelfjällens naturreservat. Det är Sveriges grott-tätaste område med många spännande hemligheter att upptäcka. Här finns gott om fina leder både för kortare och längre turer. Det stora äventyret att tura en av världens bästa leder, Kungsleden, börjar här.

Från hotellet har du nära till de mesta som vår by har att erbjuda. Anläggningen ligger precis bredvid Hemavan Tärnaby Airport. Du har 250 meter till närmaste skidlift, en 10-minuters promenad till ICA, finner skoterleder direkt utanför dörren och skidspår inom gångavstånd.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka