STF Helsingborg/Miatorp Hotell

Tips

Här finns några tips på vad du kan upptäcka  i närområdet.

KONSTRUNDA

Varje år runt påsk öppnar konstnärer runt om i Nordvästra Skåne upp sina hem och ateljéer för dig som besökare. Konstnärerna är själva på plats och delar gärna med sig av sina tankar och reflektioner kring hantverket. Det brukar ofta bli bra och intressanta diskussioner i ateljéerna och du kommer garanterat att både inspireras och få lära dig nytt.

Drygt 20 konstrundor har det blivit hittills och runt 100 konstnärer öppnar upp sina ateljéer under en veckas tid. Läs mer om Konstrundan i Nordvästra Skåne.

FISKE

En mycket speciell upplevelse är en saltstänkt fisketur med Helsingborgsbåtarna. Fånga din egen torsk, eller bara njut av en genuin upplevelse till havs. Läs mer på: Rååbåtarna och Helsingborgbåtarna

VANDRING

Du kan vandra, promenera eller gå på utflykt i och utanför Helsingborg. Det finns flera vandringsleder du kan välja mellan.

Historiska vandringar
Här kan du välja mellan fyra olika historiska stadsvandringar.

Landborgspromenaden
Från Raus kyrka i söder, via stadskärnan, till Sofiero slott i norr.

Tallskogsleden
Den sträcker sig cirka fem kilometer mellan Råå i söder och Planteringen i norr. I området fanns fram till slutet av 1700-talet vidsträckta flygsandfält och ljungmarker.

Helsingborgs trädslinga
Upplev vår vackra stad genom en vandring i trädens tecken, genom bland annat Öresundsparken och Slottshagen.

Skåneleden och Kullaleden
Du kan vandra längs Helsingborgs kustremsa. Skåneleden går genom många av de mest natursköna delarna av Helsingborg. Kullaleden går längs kusten i Helsingborg, via Kullaberg till Utvälinge i Skälderviken.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

Flera boendealternativ

Den här anläggningen erbjuder fler boendealternativ.

Läs mer och boka