Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Haväng Vandrarhem

Upplev

Naturupplevelser och aktiviteter
Till Skepparpsgården kommer ofta människor som älskar friluftsliv. Placeringen är idealisk, både för aktiviteter och avkoppling. Här finns möjlighet till yoga och meditation, eller bara kaffe i det gröna. Vandrare, cyklister och löpare har många olika turer att välja på. Men Haväng är kanske framför allt synonymt med strandliv. Kuststräckan intill vandrarhemmet är en av Österlens mest omtyckta badplatser och för många gäster blir den timmeslånga vandringen till Kivik den första utflykten.

Gården har en unik placering med Östersjön 300 meter åt öster, det gränsande naturreservatet åt söder och det hisnande vackra Ravlunda skjutfält åt norr. Inåt landet slingrar Skåneleden och Backaleden, genom bokskogar som är lika underbara oavsett årstid.

Kustvandring på Österlen

Vi värdar som driver STF-boenden på Österlen vandrar mycket själva och nu har vi tillsammans tagit fram ett vandringstips till dig som är sugen på att vandra på Österlen. Österlen är ett vandringsparadis som passar både nybörjare och mer vana vandrare. Här möts du av lummiga bokskogar, ett böljande backlandskap och milslånga stränder. Men också av charmiga fiskelägen, öppna betesmarker och vidunderlig utsikt över horisonten och havet. På denna vandring går du mitt i ett vackert variationsrikt landskap med historiska platser samt spännande flora och fauna. Vi ses på vandringsleden!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er