STF Haväng Vandrarhem

Tips

KUSTVANDRING PÅ ÖSTERLEN

Vi värdar som driver STF-boenden på Österlen vandrar mycket själva och nu har vi tillsammans tagit fram ett vandringstips till dig som är sugen på att vandra på Österlen. Österlen är ett vandringsparadis som passar både nybörjare och mer vana vandrare. Här möts du av lummiga bokskogar, ett böljande backlandskap och milslånga stränder. Men också av charmiga fiskelägen, öppna betesmarker och vidunderlig utsikt över horisonten och havet. På denna vandring går du mitt i ett vackert variationsrikt landskap med historiska platser samt spännande flora och fauna. Vi ses på vandringsleden!

VANDRINGENS DAG – VANDRA MELLAN SKOG OCH HAV

Helgen den 13–15 september har du möjlighet till en fantastisk vandringsupplevelse på Österlen i Skåne. Här får du under två dagars vandring ta del av en unik, vacker och kontrastrik natur och skiftande landskap. I paketet ingår bland annat två övernattningar (STF Kuskahusen och STF Haväng), frukost, lunch, middag och utrustning. Läs mer och boka här.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er