STF Haväng Vandrarhem

Tips

KUSTVANDRING PÅ ÖSTERLEN

Vi värdar som driver STF-boenden på Österlen vandrar mycket själva och nu har vi tillsammans tagit fram ett vandringstips till dig som är sugen på att vandra på Österlen. Österlen är ett vandringsparadis som passar både nybörjare och mer vana vandrare. Här möts du av lummiga bokskogar, ett böljande backlandskap och milslånga stränder. Men också av charmiga fiskelägen, öppna betesmarker och vidunderlig utsikt över horisonten och havet. På denna vandring går du mitt i ett vackert variationsrikt landskap med historiska platser samt spännande flora och fauna. Vi ses på vandringsleden!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här